Motywacja w pracy nauczyciela
Abstrakt
The paper present the Polish teacher and factors that motivate him or her to work in the school. A proper motivation to teach is a condition for a better quality of teaching the youth, a fact that raises qualifications of the future workers. Our considerations are based on, among other things, the results of the author’s research which concerned the work of teachers in Lublin region.
Bibliografia
Aronson E., Wilson T., Akert R., Psychologia społeczna, Zyski i S-ka, Poznań 1997.
Atmańczuk K., Standardy kwalifikacji zawodowych, „Edukacja i Dialog” 2003, nr 5.
Babecka B., Co znaczy dobra szkoła? „Edukacja i Dialog” 2004, nr 4.
Gawrecki L., Kompetencje menedżera oświaty, Wydawnictwo eMPI2, Poznań 2003.
Janowski A., Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa 1995.
Lisiecki M., Klasyczne i nowe metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2001.
Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2003.
Karta Nauczyciela po zmianach z 22.11.2002 r.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11.05.2000 r. w sprawie wynagrodzeń nauczycieli.
Sipińska D., Spór o katalog cech dobrego nauczyciela, „Edukacja i Dialog”, 1997, nr 1.
Copyright (c) 2006 Roczniki Nauk Społecznych
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.