Rozwój lokalnej przedsiębiorczości w warunkach globalizacji
Abstrakt
Globalization creates new conditions for managing the economy. It requires that the companies functioning on the local markets change their behavior and the methods of action they have employed till now. Companies, especially small and middle-size ones, are not able to compete with trans-national ones that have great funds at their disposal. They have to accept such a strategy of cooperation with them that would ensure a possibility of their survival and development. Companies functioning in a global scale are not interested in developing those areas in which the market is shallow. It is a field for developing local enterprise. It may be expected that it will be rather extensive.
Bibliografia
Normalność i globalizacja. Rozmowa z prof. dr hab. W. Morawskim (2001), „Przegląd Organizacji” (Warszawa: Wyd. Towarzystwo Naukowej Organizacji i Kierowania), 12, 3.
Olesiński Z. (red.) (1998), Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce, Warszawa: PWE.
Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania konkurencyjności Regionu Podkarpacia. VMiędzynarodowa Konferencja Naukowa w Jarosławiu (2001), Jarosław: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Jarosławiu.
Wesołowski W. (2001), Współczesne problemy globalizacji, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 5, 38-42.
Wnorowski W., Letkiewicz A. (2001), Praktyczne problemy przedsiębiorczości. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie.
Copyright (c) 2004 Roczniki Nauk Społecznych
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.