Ramówka telewizyjna – zarys zjawiska

  • Joanna Sosnowska Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Słowa kluczowe: ramówka telewizyjna; telewizja; kanały tematyczne; bringe-watching; pasmo telewizyjne; oglądalność

Abstrakt

Współczesny odbiór telewizji różni się znacząco od początków jej użytkowania. Liczba kanałów telewizyjnych powoduje również dużą konkurencyjność stacji telewizyjnych. Walka o widza odbywa się poprzez odpowiednią, idealną dla widza propozycję programową – ramówkę. Jednocześnie telewizja musi zmierzyć się z siłą Internetu i nowym podejściem do oglądania. Zadaniem niniejszego artykułu jest ukazanie, czym jest ramówka telewizyjna oraz jak się zmienia pod wpływem nowych technologii i sposobów oglądania treści wideo.

Bibliografia

Bogunia-Borowska, Małgorzata. Fenomen telewizji. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012.

Filiciak, Mirosław. „To nie koniec telewizji”. Reporterzy.info: Media i dziennikarstwo. Dostęp: 23. 11.2017. https://reporterzy.info/3495,to-nie-koniec-telewizji.html.

Godzic, Wiesław. Telewizja i jej gatunki po Wielkim Bracie. Kraków: Universitas, 2004.

Kończak, Jarosław. Ewolucja programowa polskiej telewizji państwowej. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007

McLeish, Robert. Produkcja radiowa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2007.

McLuhan, Marshall. Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka. Tłum. Natalia Szczucka. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo Techniczne, 2004.

Mielczarek, Tomasz, „Misja – rozrywka – pieniądze. Kierunki ewolucji programu TVP SA”. Media i Społeczeństwo 2011, 1: 13–28.

Ogórek, Katarzyna. „Internet pokonał telewizję”. Reporterzy.info: Media i dziennikarstwo. Dostęp: 23.11.2017. https://reporterzy.info/477,internet-pokonal-telewizje.html

Ogórek, Katarzyna. „Media skazane na internet?”, Reporterzy.info: Media i dziennikarstwo, dostęp: 23. 11.2017. https://reporterzy.info/375,media-skazane-na-internet.html.

Pisarek, Walery. Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas, 2006.

Sosnowska, Joanna. „Serial formatowany na polskim rynku telewizyjnym”. Zeszyty Naukowe KUL 2017, 1: 87–105

Sosnowska, Joanna. „Widz spersonalizowany – z problematyki odbioru telewizji tematycznej w Polsce”. Media i Społeczeństwo 2014, 4: 27–41.

Świerczyńska-Głownia Weronika. Działalność programowa telewizji publicznej. Kluczowe determinanty programowania i dystrybucja oferty. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017.

Zielińska, Urszula. „Świat zmierza w kierunku telewizji a la carte”. Rzeczpospolita. Dostęp: 23. 11.2017. http://www.rp.pl/artykul/1074761.html?p=4

Opublikowane
2020-01-03
Dział
Artykuły