Ramówka telewizyjna – zarys zjawiska
Abstrakt
Współczesny odbiór telewizji różni się znacząco od początków jej użytkowania. Liczba kanałów telewizyjnych powoduje również dużą konkurencyjność stacji telewizyjnych. Walka o widza odbywa się poprzez odpowiednią, idealną dla widza propozycję programową – ramówkę. Jednocześnie telewizja musi zmierzyć się z siłą Internetu i nowym podejściem do oglądania. Zadaniem niniejszego artykułu jest ukazanie, czym jest ramówka telewizyjna oraz jak się zmienia pod wpływem nowych technologii i sposobów oglądania treści wideo.
Bibliografia
Bogunia-Borowska, Małgorzata. Fenomen telewizji. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012.
Filiciak, Mirosław. „To nie koniec telewizji”. Reporterzy.info: Media i dziennikarstwo. Dostęp: 23. 11.2017. https://reporterzy.info/3495,to-nie-koniec-telewizji.html.
Godzic, Wiesław. Telewizja i jej gatunki po Wielkim Bracie. Kraków: Universitas, 2004.
Kończak, Jarosław. Ewolucja programowa polskiej telewizji państwowej. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007
McLeish, Robert. Produkcja radiowa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2007.
McLuhan, Marshall. Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka. Tłum. Natalia Szczucka. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo Techniczne, 2004.
Mielczarek, Tomasz, „Misja – rozrywka – pieniądze. Kierunki ewolucji programu TVP SA”. Media i Społeczeństwo 2011, 1: 13–28.
Ogórek, Katarzyna. „Internet pokonał telewizję”. Reporterzy.info: Media i dziennikarstwo. Dostęp: 23.11.2017. https://reporterzy.info/477,internet-pokonal-telewizje.html
Ogórek, Katarzyna. „Media skazane na internet?”, Reporterzy.info: Media i dziennikarstwo, dostęp: 23. 11.2017. https://reporterzy.info/375,media-skazane-na-internet.html.
Pisarek, Walery. Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas, 2006.
Sosnowska, Joanna. „Serial formatowany na polskim rynku telewizyjnym”. Zeszyty Naukowe KUL 2017, 1: 87–105
Sosnowska, Joanna. „Widz spersonalizowany – z problematyki odbioru telewizji tematycznej w Polsce”. Media i Społeczeństwo 2014, 4: 27–41.
Świerczyńska-Głownia Weronika. Działalność programowa telewizji publicznej. Kluczowe determinanty programowania i dystrybucja oferty. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017.
Zielińska, Urszula. „Świat zmierza w kierunku telewizji a la carte”. Rzeczpospolita. Dostęp: 23. 11.2017. http://www.rp.pl/artykul/1074761.html?p=4