TV Schedule — An Outline of the Phenomenon

  • Joanna Sosnowska The John Paul II Catholic University of Lublin
Keywords: television schedule; TV; thematic channels; Bring-watching; television band; viewership

Abstract

Contemporary television reception differs significantly from the beginning of its use. The number of TV channels also makes television stations highly competitive. The fight for the viewer takes place through an appropriate programming proposal, perfect for the viewer — a schedule. At the same time, television has to face the power of the Internet and a new approach to watching. The purpose of this article is to show what a TV schedule is and how it changes under the influence of new technologies and ways of watching video content.

References

Bogunia-Borowska, Małgorzata. Fenomen telewizji. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012.

Filiciak, Mirosław. „To nie koniec telewizji”. Reporterzy.info: Media i dziennikarstwo. Dostęp: 23. 11.2017. https://reporterzy.info/3495,to-nie-koniec-telewizji.html.

Godzic, Wiesław. Telewizja i jej gatunki po Wielkim Bracie. Kraków: Universitas, 2004.

Kończak, Jarosław. Ewolucja programowa polskiej telewizji państwowej. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007

McLeish, Robert. Produkcja radiowa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2007.

McLuhan, Marshall. Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka. Tłum. Natalia Szczucka. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo Techniczne, 2004.

Mielczarek, Tomasz, „Misja – rozrywka – pieniądze. Kierunki ewolucji programu TVP SA”. Media i Społeczeństwo 2011, 1: 13–28.

Ogórek, Katarzyna. „Internet pokonał telewizję”. Reporterzy.info: Media i dziennikarstwo. Dostęp: 23.11.2017. https://reporterzy.info/477,internet-pokonal-telewizje.html

Ogórek, Katarzyna. „Media skazane na internet?”, Reporterzy.info: Media i dziennikarstwo, dostęp: 23. 11.2017. https://reporterzy.info/375,media-skazane-na-internet.html.

Pisarek, Walery. Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas, 2006.

Sosnowska, Joanna. „Serial formatowany na polskim rynku telewizyjnym”. Zeszyty Naukowe KUL 2017, 1: 87–105

Sosnowska, Joanna. „Widz spersonalizowany – z problematyki odbioru telewizji tematycznej w Polsce”. Media i Społeczeństwo 2014, 4: 27–41.

Świerczyńska-Głownia Weronika. Działalność programowa telewizji publicznej. Kluczowe determinanty programowania i dystrybucja oferty. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017.

Zielińska, Urszula. „Świat zmierza w kierunku telewizji a la carte”. Rzeczpospolita. Dostęp: 23. 11.2017. http://www.rp.pl/artykul/1074761.html?p=4

Published
2020-01-03
Section
Articles