Misja polonijnych katolickich środków komunikowania w Stanach Zjednoczonych w dobie globalizacji i unifikującego sie świata

Main Article Content

Paweł Malendowicz

Abstrakt

Przedmiotem artykułu są formy aktywności i misja polonijnych środków komunikowania, związanych z Kościołem Rzymskokatolickim i Polskim Narodowym Katolickim Kościołem w Stanach Zjednoczonych na początku XXI wieku. Celem jest zdiagnozowanie form działalności instytucji kościelnych w zakresie sposobów dostarczania informacji odbiorcom, jak i określenie treści pełnionej przez nie misji i funkcji.


Polacy i Polonia w Stanach Zjednoczonych są odbiorcami biuletynów parafialnych, które stanowią główną formę komunikowania się w ramach parafii. Ponadto istotne funkcje pełni Internet, a także katolickie rozgłośnie radiowe i telewizja.


Katolickie środki komunikowania pełnią następujące funkcje wobec społeczności polonijnej i polskiej w Ameryce: informacyjna, kulturalno-oświatowa, historyczna, ewangelizacyjna, polityczno-ideologiczna, eksplanacyjna, integracyjna, adaptacyjna. Niektóre z nich pełnią szczególną rolę w dobie globalizującego się świata. Wzmacniają społeczność etniczną, ale także pomagają w integracji ze społeczeństwem amerykańskim.

Article Details

Dział
Artykuły