Християнська мораль як етична основа ділового спілкування
Słowa kluczowe:
moralność, etyka chrześcijańska, wartości religijne, komunikacja interpersonalna, humanizm, działalność biznesowa
Abstrakt
Moralne wartości chrześcijaństwa jako etyczna podstawa komunikacji biznesowej
W artykule zostały omówione zasady moralne etyki chrześcijańskiej, które określają ponadczasowe religijne wartości, jakimi są umiłowanie bliźniego oraz poczucie jedności z ludźmi i światem. Autor podkreśla, iż właśnie normy moralne chrześcijaństwa są przesłanką do formułowania humanistycznych tez dotyczących istnienia ludzkiej wspólnoty, etyczną podstawą komunikacji interpersonalnej, a także niezbędnym warunkiem do osiągnięcia sukcesu w działalności gospodarczej.
Opublikowane
2020-08-26
Numer
Dział
Artykuły
Copyright (c) 2011 Roczniki Wydziału Nauk Prawnych i Ekonomicznych KUL
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.