Vplyv Globalizácie Na Ekonomiku Malých a Stredných Podnikov

  • Milan Droppa Katolícka univerzita v Ružomberku
Słowa kluczowe: ekonomika, zdolność konkurencyjna, technologie informacyjne, komunikacyjne i produkcyjne, małe i średnie przedsiębiorstwa, orientacja potrzeb klienta, korzyść konkurencyjna, nowe wymagania dla menedżerów

Abstrakt

Wpływ globalizacji na ekonomikę małych i średnich przedsiębiorstw

Wpływ globalizacji na światową ekonomikę. Nowe warunki realizacji przedsiębiorstw. Wpływ technologii informacyjnych, komunikacyjnych oraz produkcyjnych na możliwości realizacyjne przedsiębiorstwa. Nowe wymagania dla marketingowego menażmentu. Orientacja na nowe potrzeby klienta. Konsekwencje wejścia kapitału zagranicznego na rynek słowacki. Świadome wykorzystywanie korzyści konkurencyjnych przez przedsiębiorstwa.

Bibliografia

Burnett K., Klíčoví zákazníci a péče o ně. KCRM – key customer relationship management, Praha: Computer Press, 2002.

Danková A., Bernátová J., Vplyv regionálnej politiky na sociálne prostredie. Medzinárodný vedecký seminár „Podnikanie a inovácie podnikateľských aktivít”. Vysoká škola medzinárodného podnikania ISM v Prešove, Prešov. 2006 .

Drucker P. F., To nejdúležitejší z Druckera v jednom svazku, Praha: Mana¬gement Press, 2002.

Drucker P. F., Management pro 21. století. Management Press, 1993.

Drucker P. F., Výzvy managementu pro 21. století, Praha: Management Press, 2000.

Dirgová E., Nezamestnanosť v kontextoch transformácie, modernizácie a globalizácie. Sympózium manažment 2006, Žilina. 2006.

Donelly J., Gibson J., Ivancevich J., Management, Grada Publishing, 20004.

Droppa M., Bernátová J., Nezamestnanosť ako jedna z príčin rozdielov regiónov. Medzinárodný vedecký seminár „Podnikanie a inovácie podnika¬teľských aktivít. Vysoká škola medzinárodného podnikania ISM v Prešove. Prešov 2006 .

Droppa M., Mikuš, Lysá P., Manažment zmien, Ružomberok: Vysokoškolská učebnica, Katolícka univerzita, 2004.

Dudinská E., Novotná Ľ., Droppa M., Riadenie vzťahov so zákazníkmi v globálnej ekonomike, Vydavateľstvo M. Vaška, Poprad 2005.

Dudinská E., Adaptácia na nový vek elektronického marketingu.In Podniková revue; „Vedecký časopis Podnikovohospodárskej fakulty Ekonomickej univer¬zity v Bratislave so sídlom v Košiciach”, 2002, roč.1, č. 1, s. 29-35.

G rainer S., Moderní management – základní myšlenkové směry, Praha: Mana¬gement Press, 2000.

Gummesson E., Total Relationship Marketing – Rethinking marketing mana¬gement: From 4Ps to 30 Rs. Oxford : Butterworth-Heinemann, 1999.

Hittmar Š., Manažment v doprave. Žilinská univerzita v Žiline 2001.

Hollensen S., Marketing Management. A relationship Approach. Harlow: Pear¬son Education, 2003.

Jenčo M., Vyhnal P., Informačné systémy. Vysokoškolská učebnica. Akcent Print Prešov, 2006.

Kita J., Úvodom. Marketingová panoráma, č. 4, Bratislava, 2003, s. 1.

Kotler P., Armstrong G., Marketing. Grada Publishing 2004.

Kotler, P., Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press, 2000.

Kotler, P., Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press, 2000.

Marzec P., Przedsiębiorczość-przedsiębiorstwo w dobie globalizacji gospodarki światowej. Szanse i bariery rozwoju sektora małych średnich przedsiębiorstw w Polsce. Aspekty ekonomiczno-prawne. Guz T., Marzec P, Michalski Z. Sandomierz 2006.

Michalová,V., A. Kol, Služby a cestovný ruch. Bratislava: SPRINT, 1999.

Mikuš P., Droppa M., Budaj P., Vybrané problémy teórie manažmentu a marketingu, Ružomberok: Katolícka univerzita, 2006.

Mikuš P., Droppa M., Manažment inovačnej zmeny, Ružomberok: Katolícka univerzita, 2005.

Mikuš P., Droppa M., Manažment inovačnej zmeny, Ružomberok: Katolícka univerzita, 2005.

Porter M., Konkurenční strategie, Praha: Victoria, 1994.

Reichheld F., How leaders inspire customer and employee loyalty. In The 9th international marketing conference. Reinventing marketing for the Busines era. proceedings. Brussels: Management Centre Europe, 1999.

Robbins S.,Coulter M., Management, Grada Publishing 2004.

Trend 2004, č. 5, s. 14.

Vagner, I., Systém managementu. Masarykova univerzita, Brno 2006.

Veber, J.: Management . Management Press, Praha 2003.

Verček P., Liner M., Nová ekonomika ako fenomén svetového podnikania v ére globalizácie. In Trendy rozvoja teórie a praxe v obchodnom podnikaní v ére globalizácie: Zborník z medzinárodnej konferencie. Bratislava: Ekonomická univerzita, Obchodná fakulta. 2001, s. 394-399.

Opublikowane
2020-08-26
Dział
Artykuły