Użyteczność kliniczna interwencji wspartych empirycz-nie (komentarz do tekstu prof. Jadwigi M. Rakowskiej)

  • Jan Czesław Czabała The Maria Grzegorzewska Academy of Special Education

References

American Psychological Association. Task Force on Psychological Intervention Guidelines (1995). Template for developing guidelines: Interventions for mental disorders and psychosocial aspects of physical disorders. Washington, DC: American Psychological Association.
Chambless, D. L. (1998). Empirically validated treatments. W: G. P. Koocher, J. C. Norcross,S. S. Hill III (red.), Psychologists’ desk reference (s. 209-219). Oxford, NY: Oxford University Press.
Czabała, J. C. (2003). Znaczenie wyników badań naukowych nad psychoterapią dla praktyki klinicznej. W: M. Fajkowska-Stanik, K. Drat-Ruszczak, M. Marszał-Wiśniewska (red.), Pułapki metodologiczne w badaniach empirycznych z zakresu psychologii klinicznej (s. 210-218). Warszawa: Wydawnictwo Academica SWPS.
Grawe, K. (2004). Psychological therapy. Cambridge: Hogrefe & Huber.
Kazdin, A. E. (1999). Current (lack of) status of theory in child and adolescent psychotherapy research. Journal of Clinical Child Psychology, 28, 4, 533-548.
Lambert, M. J., Garfield, S. L., Bergin, A. E. (2004). Overview, trends, and future issues. W: M. J. Lambert (red.), Bergin and Garfield’s handbook of psychotherapy and behavior change (s. 805-821). New York: John Wiley & Sons, Inc.
Lambert, M. J., Ogles, B. M. (2004). The efficacy and effectiveness of psychotherapy. W: M. J. Lambert (red.), Bergin and Garfield’s handbook of psychotherapy and behavior change (s. 139-193). New York: John Wiley & Sons, Inc.
Norcross, J. C. (red.) (2002). Psychotherapy relationships that work. New York: Oxford University Press.
Orlinsky, D. E., Ronnestad, M. H., Willutzki, U. (2004). Fifty years of psychotherapy process-otcome research: Continuity and change. W: M. J. Lambert (red.), Bergin and Garfield’s handbook of psychotherapy and behavior change (s. 307-389). New York: John Wiley & Sons, Inc.
Published
2019-03-29
Section
Discussion