Bezpieczeństwo i ryzyko w banku z punktu widzenia działalności marketingowej banków
Abstrakt
Zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa jest problemem stale towarzyszącym działalności banków. Wynika to głównie ze specyfiki instytucji, którą jest bank, i konieczności utrzymania zaufania społeczeństwa. Niezależnie od rodzaju świadczonych usług przez banki, problem bezpieczeństwa jest zawsze aktualny. Z punktu widzenia marketingowego bezpieczeństwo jest związane z tworzeniem pozytywnego wizerunku i budowaniem zaufania do danego podmiotu. Jest to proces bardzo trudny i złożony. Celem pracy jest wskazanie powiązania między działalnością marketingową banków a występowaniem ryzyka w systemie bankowym oraz zapewnieniem bezpieczeństwa jego funkcjonowania. W ostatnich latach obserwujemy zmiany w kształtowaniu wizerunku instytucji bankowych. Dlatego omówione zostaną kwestie związane z wizerunkiem i bezpieczeństwem banku jako instytucji zaufania publicznego.
Bibliografia
Altkorn J.: Wizualizacja firmy, Kraków: Instytut Marketingu 2000.
Bankowość inwestycyjna, red. P. Niedziółka, Warszawa: Difin 2015.
Bankowość korporacyjna, red. M.S. Wiatr, Warszawa: Difin 2015.
Bankowość, red. M. Zaleska, Warszawa: C.H. Beck 2013.
Booms B.H., Bittner M.J.: Marketing Strategies and Organization Structures for Services Firms, w: Marketing of Services, red. J.H. Donelly, W.R. George, Chicago: American Marketing Association 1981, s. 47-51.
Bromley D.B.: Relationships between personal and corporate reputation, „European Journal of Marketing” 35(2001), nr 3-4.
Czubała A.: Dystrybucja produktów, Warszawa: PWE 2003.
Flejterski S.: Zaufanie do instytucji bankowo-finansowych, jako fundament stabilnego systemu finansowego, w: Stabilność i bezpieczeństwo systemu bankowego, red. J. Nowakowski, T. Famulska, Warszawa: Difin 2008.
Golec M.: Instytucje i usługi bankowe, Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu 2016.
Górski M.: Architektura systemu finansowego gospodarki, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego 2005.
Grzechnik J.: Bankowość internetowa, Gdańsk: Internetowe Centrum Promocji 2008.
Grzegorczyk W.: Marketing bankowy, Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta 2004.
Grzegorczyk W., Krawiec W., Sibińska A.: Współczesne dylematy marketingu bankowego w Polsce, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2010.
Grzywacz J.: Marketing w działalności banku, Warszawa: Difin 2006.
Jackowicz K.: Pochodne instrumenty kredytowe. Definicja i rodzaje pochodnych instrumentów kredytowych, „Bank i Kredyt” 2001, nr 3.
Jakubowska A.: Public relations w kształtowaniu wizerunku instytucji finansowych, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 2010.
Klimontowicz M.: Marketing usług bankowych, w: J. Świderska, T. Galbarczyk, M. Klimontowicz, K. Marczyńska, Bank komercyjny w Polsce, wyd. 2, Warszawa: Diffin 2016.
Koleśnik J.: Bezpieczeństwo systemu bankowego, Warszawa: Difin 2011.
Kotler Ph.: Marketing. Podręcznik europejski, Warszawa: PWE 2012.
Kwiecień A.: Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, Katowice: Wydawnictwo AE 2010.
Lipowski M.: Zarządzanie popytem i podażą usług, Lublin: Wydawnictwo UMCS 2003.
Lovelock Ch.: Services Marketing: People, Technology, Strategy, New Jersey: Prentice Hall 2001.
Mazur J.: Zarządzanie marketingiem usług, Warszawa: Difin 2001.
Monitorowanie jakości w banku, red. K. Opolski, Warszawa: CeDeWu 2004.
Nicholls R.F.: Promocja i sprzedaż usług bankowych, Warszawa: Instytut Naukowo-Wydawniczy Olympus, CeiRB 1999.
Pietrzak B.: System bankowy, w: System finansowy w Polsce, Warszawa: PWN 1997.
Sznajder A.: Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Warszawa: Businessman Book 1994.
Wiatr M.S.: Zarządzanie indywidualnym ryzykiem kredytowym. Elementy systemu, Warszawa: SGH 2008.
Copyright (c) 2017 Roczniki Ekonomii i Zarządzania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.