Podpis elektroniczny w biznesie
Abstrakt
W dobie globalizacji informacja jest najbardziej pożądanym źródłem wiedzy i bezcennym towarem. Dzięki opracowywaniu coraz to szybszych i skuteczniejszych sposobów przekazywania wiadomości na duże odległości, trudno nam dziś wyobrazić sobie pracę bez użycia komputerów i coraz to lepszego oprogramowania. Zawieranie umów w drodze elektronicznej odbywa się na różne sposoby – poprzez wymianę mailową, wypełnianie formularzy na stronach internetowych, wykorzystywanie baz danych, programów społecznościowych, wreszcie – po elektroniczny podpis i e-dokumentowanie. Wszystko to dzieje się za sprawą nie tylko niemal powszechnego dostępu do Internetu, ale zwłaszcza poprzez ciągłe doskonalenie sposobów szyfrowania informacji, wzrost mocy obliczeniowej procesorów i dostosowanie prawa do wymogów e-rynków.
Celem artykułu jest przybliżenie infrastruktury e-podpisu i obszarów jego zastosowania w biznesie.
Bibliografia
Janowski J., Elektroniczny obrót prawny, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
Kościółek A., Elektroniczne czynności procesowe w sądowym postępowaniu cywilnym, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
Lange-Sadzińska K., Ziemecka M., Przewodnik po EDI, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2000.
Podpis elektroniczny – sposób działania, zastosowanie i korzyści, Ministrstwo Gospodarki, Warszawa 2005.
Przyłuska J., Świadczenie usług finansowych drogą elektroniczną, w: Innowacje na polskim rynku finansowym, red. K. Ciejpa-Znamirowski, KUL, Lublin 2004.
Społeczeństwo informacyjne w liczbach, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Warszawa 2012.
Copyright (c) 2014 Roczniki Ekonomii i Zarządzania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.