Wykorzystanie instrumentów marketingu w działalności instytucji finansowych na przykładzie banków
Abstrakt
Financial markets are an integral part of any economy, in addition to the markets of consumer goods, production goods or funds. They participate in the process of the flow of funds and products. The aim of this study is to analyse the use and application of marketing instruments in financial institutions, with the main focus on banks. The study includes an analysis of the financial services market, the essence of banking, marketing, development of instruments in the bank and examples of application of marketing in selected banks. The need to apply the principles of marketing in banks is a result of changes taking place in the last few years in the banking and financial institutions around the world.
Bibliografia
Bednarska-Olejniczak D.: Marketing w usługach bankowych, w: Marketing w usługach. Przykłady zastosowań, red. B. Iwankiewicz-Rak, Poznań:Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej 2011.
Booms B.H., Bittner M.J.: Marketing Strategies and Organization Structures for Services Firms, w: Marketing of Services, red. J.H. Donelly, W.R. George, Chicago: AMA 1981.
Czubała A.: Dystrybucja produktów, Warszawa: PWE 1996.
Dębski W.: Rynek finansowy i jego mechanizmy. Podstawy teorii i praktyki, Warszawa: Wydawnictwo PWN 2007.
Dobosiewicz Z.: Bankowość, Warszawa: PWE 2003.
Fedorowicz Z.: Rynek pieniądza i rynek kapitału, Warszawa: Poltext 1997.
Grzechnik J.: Bankowość internetowa, Gdańsk: Internetowe Centrum Promocji 2000.
Grzegorczyk W., Krawiec W., Sibińska A.: Współczesne dylematy marketingu bankowego w Polsce, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2010.
Grzegorczyk W.: Marketing bankowy, Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta 2004.
Grzywacz J.: Marketing w działalności banku, Warszawa: Difin 2006.
Grzywacz J.: Podstawy bankowości, Warszawa: Difin 2006.
Harasim J.: Marketing usług bankowych, Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej 1998.
Jakubowska A.: Public relations w kształtowaniu wizerunku instytucji finansowych, Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej 2010.
Jaworski W.L., Krzyżkiewicz Z., Kosiński B.: Banki – rynek – operacje polityka, Warszawa: Poltext 1995.
Jaworski W.L.: Bankowość, Warszawa: PWN 2007.
Kotler Ph. Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski, Warszawa: PWE 2002.
Lipowski M.: Marketing bankowy, zarządzanie popytem i podażą usług, Lublin: Wydawnictwo UMCS 2003.
Lovelock Ch.: Services Marketing. People, Technology, Strategy, Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall. 2001.
Mazur J.: Zarządzanie marketingiem usług, Warszawa: Difin 2001.
Monitorowanie jakości w banku, red. K. Opolski, Warszawa: CeDeWu 2004.
Narożny T.: Zarys prawa bankowego, Warszawa: Wyższa Szkoła Bankowa 1999.
Płonka M.: Marketing instytucji finansowych, Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej 2004.
Sznajder A.: Promocja w Internecie, w: Media, komunikacja, biznes elektroniczny, red. B. Jund, Warszawa 2001.
Szpringer W.: Wpływ instytucji parabankowych na bezpieczeństwo i stabilizację rynku finansowego, „Bezpieczny Bank” 1998, nr 4.
Zamora P.: Organizacja i funkcjonowanie rynku kapitałowego. Pomocnicze materiały dydaktyczne, Kraków: AE w Krakowie 1992.
Żurawik B.: Marketing bankowy, Warszawa: CeDeWu 2009.
Żurawik B. i W.: Marketing usług finansowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2000.
Copyright (c) 2013 Roczniki Ekonomii i Zarządzania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.