Business proces reengineering - reorganizacja procesów w przedsiębiorstwie
Abstrakt
Radical restructuring based on the concept of reengineering is an extremely useful method of improving the activities of businesses and other organizations. BPR offers a set of tools thanks to which it is possible to integrally redisign a company. Managing processes by reengineering is the continuous search for improvements in order to achieve the best efficiency of the company.
Bibliografia
Abramowicz W. (red.): Reorganizacja procesów biznesowych – przeszłość, teraźniejszość i(prawdopodobna) przyszłość, Business Information Systems, 1997.
Bashein B. J., Markus M. L., Riley P.: Preconditions for BPR Success and How To Prevent Failures, Information Systems Management, Spring 1994.
Davenport T. H.: Process Innovation. Reengineering Work through Information Technology, 1993.
Durlik I., Restrukturyzacja procesów gospodarczych, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998.
Gabryelczyk R.: Reengineering. Resrukturyzacja procesowa przedsiębiorstwa, Nowy Dziennik sp. z o. o. i Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Warszawa 2000.
Grajewski P.: Organizacja procesowa. Projektowanie i konfiguracja, PWE, Warszawa 2007.
Griffin R. W.: Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
Gruchman G. B.: Koncentracja na procesach. ABC wdrażania strategii (9), „Prawo igospodarka”, 1998.06.05.
Hammer M., Champy J.: Reengineering the Corporation. A Manifesto for Business Revolution, 1993.
Hammer M.: Reengineering work: don’t automate. Obliterate, „Harward Business Review” 1990 nr 7/8, w: Martyniak Z. (red.), Nowe metody organizacji i zarządzania, Wyd. AE wKrakowie, Kraków 1998.
Kupczyk A., Korolewska- Mróz H., Czerwonka M., Radykalne zmiany w firmie, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne Infor, Warszawa 1998.
Manganelli R. L., Klein M. M.: Reengineering, PWE, Warszawa 1998.
Martyniak Z. (red.): Nowe metody organizacji i zarządzania, Wyd. AE wKrakowie, Kraków1998.
Pierścionek Z.: Strategie sukcesu firmy, PWN, Warszawa 1996.
Porter M. E.: Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, One Press, Warszawa 2006.
Sapijaszka Z.: Restrukturyzacja przedsiębiorstwa: szanse i zagrożenia, PWN, Warszawa 1997.
Szymura - Tyc M.: Zarządzanie przez wartość dla klienta - budowa wartości firmy, w: http://www.zti.com.pl/instytut/pp/referaty/ref4_full.html (16.03.2011)..
Węglarczyk J.: Zarządzanie procesowe, w: http://dydaktyka.polsl. pl/rg5/studia/Mat_sem_I/Zarz_procesowe.ppt (18.03.20011).
Akademia Wiedzy BCC, Bosman Browar Szczecin S.A.: Reorganizacja procesów biznesowych (BPR) w logistyce, w: http://www.bcc.com.pl/pad_ files/aw_files/95_AW_Bosman_BPR_20040331.pdf (21.03.2011).
Copyright (c) 2012 Roczniki Ekonomii i Zarządzania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.