Uwarunkowania organizacyjne, marketingowe i rynkowe działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
Abstrakt
For an enterprise, innovation is key to creating a competitive advantage and a superior customer value. Nowadays innovation markets are developed where firms collaborate among themselves and with partners during the accomplishment of innovation processes in the network. Development and application of innovations require highly competitive markets with their customers, a supportive innovative environment, flexible organizational structures as networks, and skilled human resources. Customers play an active role in innovative activity of companies and are capable of identifying novel ideas for development and application of them. The objective of this work is to explore the organizational, marketing and market conditions of innovative activity of companies. Questionnaire research on this subject was conducted in Lubelskie region in 2009. Summary results of these research are described in this work.
Bibliografia
Alves J., Marques M. J., Saur I., Marques P.: Building creative ideas for successful new product development, w: Transformations, eds. M. K. Stasiak, J. Buijs. Łódź: The Academy of Humanities and Economics in Łódz, The European Association for Creativity and Innovation 2006 pp. 363-383.
Armstrong A., Kotler P.: Marketing: an introduction. USA: Pearson Prentice Hall 2007.
Dolińska M.: Marketing usług dla innowacji - produktów wiedzy, w: Marketing usług profesjonalnych. Usługi bogate w wiedzę, red. K. Rogoziński. Poznań: Wydanie Katedry Usług Akademii Ekonomicznej w Poznaniu 2006, s.26-34.
Dolińska M.: Innowacje w przedsiębiorstwie, na rynku, w regionie, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2004, nr 9 (656), s.18-25.
Dolińska M.: Marketing na rynku innowacji, „Przegląd Organizacji” 2006, nr 5, s.42-45.
Dolińska M.: Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2010.
Johnson J. D.: Innovation and Knowledge Management, Northampton UK USA: Edward Elgar Cheltenham 2005.
Krawiec F.: Zasadnicza zmiana drogą do sukcesu przedsiębiorstwa XXI wieku. Warszawa: Difin 2007.
Pomykalski A.: Zarządzanie innowacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2001.
Rigby Ch., Zook Ch.: Open – Market Innovation, „Harvard Business Review” 2002, October, pp. 81-89.
Copyright (c) 2012 Roczniki Ekonomii i Zarządzania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.