Odpowiedzialność w prowadzeniu działalności gospodarczej
Abstrakt
Economy may not be governed by its own laws. Managers must feel obliged to act according to the binding ethical norms. The ethics of business requires that entrepreneurs observe the rules of moral, honest and loyal conduct with respect to the natural environment, their employees, customers, the market environment, and also that they are responsible for the decisions they make.
Bibliografia
Filozofia egzystencjalna, red. L. Kołakowski, K. Pomian, Warszawa 1965.
Green Paper for Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, Commission of the European Communities, COM (2001)366 final, Brussels 2001.
Griffin R. W.: Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2007.
Freeman E. R., Liedtka J.: Corporate Social Responsibility: A Critical Approach, „Business Horizons”, July-August, 1991.
Podsiad A., Więckowski Z.: Mały słownik terminów i pojęć filozoficznych, Warszawa1983.
Pratley P.: Etyka w biznesie, Warszawa: Wydawnictwo Gebethner & Ska 1998.
Schwab K.: Społeczne sumienie biznesu, „Newsweek” z 29.12.2002.
Copyright (c) 2011 Roczniki Ekonomii i Zarządzania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.