Zastosowanie marketingu mix w bankowości
Abstrakt
In modern times marketing is used in banking in order to recognize the need for financial services, identifying and grouping clients, preparing an offer and its ethical promotion.
The aim of the article is to answer the question: how are and how should elements of marketing mix be practically used in banks, so that owing to them the clients’ trust could be won, and ultimately advance over competitors could be gained, which would result in greater profits. In the text particular elements are presented that are included in the main 5P of marketing mix – product, pricing, placement, promotion and personnel, and the way they are applied in banking.
Bibliografia
Grzegorczyk W., Marketing bankowy, Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta 2004.
Grzegorczyk W., Podstawy marketingu bankowego, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 1997.
Kłosowska B., Nicholls R., Bankowość. Podręcznik dla studentów, Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej 1999.
Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa: Gebethner & S-ka 1994.
Kotliński G., System informacji marketingowej w zarządzaniu bankiem komercyjnym, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu 1999.
Mazurkiewicz L., Marketing bankowy, Warszawa: Difin 2002.
Roszkowski Z., Marketing bankowy, Białystok: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej 2000.
Współczesny bank, red. W. Jaworski, Warszawa: Poltext 1999.
Żurawik B., Żurawik W., Marketing bankowy, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne 1995.
Żyminkowski T., Kształtowanie wizerunku banku, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej 2003.
Copyright (c) 2009 Roczniki Ekonomii i Zarządzania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.