Specyfika rynku młodzieżowego jako obszaru celowych i ukierunkowanych oddziaływań w strategiach firm fonograficznych
Abstrakt
Author in this article describes mechanism and behavior of youth and market in the context of unique activity undertaken by recording companies operating in the field of phonographic industry. Author strives to prove the great importance of youth market for the recording companies from the prospect of making great profits. Furthermore these kind of companies are deeply confined within this market. In the latter part of article, one described the methods used by surveyed companies as concerns their interaction and activities undertaken to younger customers.
Bibliografia
Aczel A. D. (2000), Statystyka w zarządzaniu, Warszawa: PWN.
Gordon C. B. (1990), Music, Mood and Marketing, „Journal of Marketing”, Oct., s. 94-110.
Klein N. (2004), No Logo - No Space, No Choice, No Jobs, Izabelin: Świat Literacki.
Obuchowski K. (2000), Galaktyka potrzeb, Poznań: Zysk i S-ka.
Olejniczuk-Merta A. (2001), Rynek młodych konsumentów, Warszawa: Diffin.
Styś A. (1990), Marketing w sprzedaży dóbr kultury - dylematy sfery kultury w procesie urynkowienia gospodarki, Gdańsk: WOK.
Tarka P. (2007), Strategie kreowania rynku w przedsiębiorstwach fonograficznych (mps pracy doktorskiej, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu).
Wyber F., Sweeney J. C. (2002), The Role of Cognitions and Emotions in the Music-Approach-Avoidance Behavior Relationship, „The Journal of Services Marketing”, June, vol. 6, s. 51-63.
Copyright (c) 2009 Roczniki Ekonomii i Zarządzania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.