Business Process Reengineering - Reorganisation of Processes in the Enterprise

  • Anna Borawska The John Paul II Catholic University of Lublin, Faculty of Social Science
Keywords: restructuring; reengineering; change; management process

Abstract

Radical restructuring based on the concept of reengineering is an extremely useful method of improving the activities of businesses and other organizations. BPR offers a set of tools thanks to which it is possible to integrally redisign a company. Managing processes by reengineering is the continuous search for improvements in order to achieve the best efficiency of the company.

References

Abramowicz W. (red.): Reorganizacja procesów biznesowych – przeszłość, teraźniejszość i(prawdopodobna) przyszłość, Business Information Systems, 1997.

Bashein B. J., Markus M. L., Riley P.: Preconditions for BPR Success and How To Prevent Failures, Information Systems Management, Spring 1994.

Davenport T. H.: Process Innovation. Reengineering Work through Information Technology, 1993.

Durlik I., Restrukturyzacja procesów gospodarczych, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998.

Gabryelczyk R.: Reengineering. Resrukturyzacja procesowa przedsiębiorstwa, Nowy Dziennik sp. z o. o. i Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Warszawa 2000.

Grajewski P.: Organizacja procesowa. Projektowanie i konfiguracja, PWE, Warszawa 2007.

Griffin R. W.: Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.

Gruchman G. B.: Koncentracja na procesach. ABC wdrażania strategii (9), „Prawo igospodarka”, 1998.06.05.

Hammer M., Champy J.: Reengineering the Corporation. A Manifesto for Business Revolution, 1993.

Hammer M.: Reengineering work: don’t automate. Obliterate, „Harward Business Review” 1990 nr 7/8, w: Martyniak Z. (red.), Nowe metody organizacji i zarządzania, Wyd. AE wKrakowie, Kraków 1998.

Kupczyk A., Korolewska- Mróz H., Czerwonka M., Radykalne zmiany w firmie, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne Infor, Warszawa 1998.

Manganelli R. L., Klein M. M.: Reengineering, PWE, Warszawa 1998.

Martyniak Z. (red.): Nowe metody organizacji i zarządzania, Wyd. AE wKrakowie, Kraków1998.

Pierścionek Z.: Strategie sukcesu firmy, PWN, Warszawa 1996.

Porter M. E.: Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, One Press, Warszawa 2006.

Sapijaszka Z.: Restrukturyzacja przedsiębiorstwa: szanse i zagrożenia, PWN, Warszawa 1997.

Szymura - Tyc M.: Zarządzanie przez wartość dla klienta - budowa wartości firmy, w: http://www.zti.com.pl/instytut/pp/referaty/ref4_full.html (16.03.2011)..

Węglarczyk J.: Zarządzanie procesowe, w: http://dydaktyka.polsl. pl/rg5/studia/Mat_sem_I/Zarz_procesowe.ppt (18.03.20011).

Akademia Wiedzy BCC, Bosman Browar Szczecin S.A.: Reorganizacja procesów biznesowych (BPR) w logistyce, w: http://www.bcc.com.pl/pad_ files/aw_files/95_AW_Bosman_BPR_20040331.pdf (21.03.2011).

Published
2020-03-05
Section
ARTICLES